Sosyal MedyaTikTok Taktikleri

TikTok’ta Viral Olma Sırları: Bu İpuçlarıyla Fenomen Olun!

TikTok’ta viral olmak bazen sadece şans gibi görünebilir. Ancak platformla etkileşimde kalmak, dikkat çeken videolar oluşturmanıza yardımcı olabilir. TikTok algoritmasını tam olarak çözmek zor olsa da popüler videoları analiz etmek TikTok kullanıcılarının neleri beğendiğini ve paylaştığını gözlemlemek markanız için uygun hashtag’leri kullanmak ve “Sizin İçin” sayfanızda yer alan trendleri takip etmek başarılı içerikler oluşturmanıza katkı sağlar. Bu stratejiler videolarınızın görünürlüğünü artırır ve etkileşim oranlarını yükseltir. TikTok’ta viral olmanın yolları hakkında daha detaylı bilgi edinmek için içeriğimizi okumaya devam edebilirsiniz.

İçindekiler

Tiktok’ta Nasıl Viral Olunur?

TikTok’ta viral olmak birçok kişinin hayalini kurduğu bir hedef olsa da başarıyı elde etmenin öngörülebilir ve etkili yolları vardır. Başarıyı sağlamak için atabileceğiniz bazı eyleme geçirilebilir adımlar şunlardır.

TikTok’un Algoritmasını Anlayın

TikTok'un Algoritmasını Anlayın

TikTok tıpkı diğer sosyal medya platformları gibi kullanıcılarına en iyi içeriği göstermek için bir algoritma kullanır. Algoritma, TikTok’un öneri sistemi olarak bilinir ve içeriklerin Sizin İçin (For You) sayfasında nasıl görüntüleneceğini belirler. Her kullanıcı içerik tercihleri ve etkileşim geçmişine dayalı olarak benzersiz ve kişiye özel bir akış görür.

TikTok kullanıcıların beğendikleri veya izledikleri türde içerikleri dikkate alarak benzer videoları önerir. Örneğin bazı kullanıcılar ağırlıklı olarak yemek tarifleri izlerken diğerleri eğlenceli kedi videolarına ilgi gösterebilir. Algoritma kullanıcıların izleme alışkanlıklarına ve etkileşimlerine dayalı olarak yeni içerikler sunar. Böylece kişiselleştirilmiş ve ilgi çekici bir deneyim yaratılır.

TikTok’un kullanıcılara hangi videoları göstereceğine karar verirken göz önünde bulundurduğu üç ana unsur şunlardır.

Kullanıcı Etkileşimi

TikTok kullanıcıların uygulama içindeki eylemlerini dikkate alır. Örneğin bir içeriği beğenmek, yorum yapmak, paylaşmak veya içerik oluşturucuyu takip etmek etkileşim olarak etkilidir.  Etkileşimler algoritmanın hangi içeriklerin ilgi gördüğünü anlamasına yardımcı olur.

Kullanıcı İlgisi

Bir izleyicinin videonuzu ne kadar süre izlediği TikTok algoritması için önemli bir göstergedir. Eğer kullanıcı videonuzu sonuna kadar izlerse içeriğinizin dikkat çekici olduğunu ve izleyicinin ilgisini çekebildiğini gösterir. TikTok’un videonuzu daha geniş bir kitleye göstermesini sağlar.

İçerik Oluşturma

TikTok trend olan sesleri kullanmak ilgili hashtag’leri eklemek ve video kliplerinize altyazılar eklemek gibi stratejileri değerlendirir.  tür uygulamalar video içeriğinizin erişimini artırır ve algoritmanın içeriğinizi daha fazla kişiye ulaştırmasını sağlar.

Bu unsurları dikkate alarak içerik üreterek TikTok’taki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz. Böylece daha geniş bir kitleye ulaşma imkanı yakalarsınız.

Trend İçerikleri Takip Edin

TikTok’ta trend olan hemen hemen her ses yeni bir trendle ilişkilendirilir. Bir geçiş efekti dans filtre kullanımı popüler olmayan görüşlerin paylaşılması veya platformda popülerlik kazanan herhangi bir şey olabilir.

Trendleri takip etmek daha fazla kişiye ulaşmanıza birçok potansiyel müşterinin ilgisini çekmenize ve nihayetinde viral olmanıza yardımcı olabilir. İşletmenizin eğlenceli yanını sergilemek markanızı daha insancıl kılar. Aynı zamanda kitlenizle daha güçlü bir bağ kurmanızı sağlar. Bu nedenle kişiliğinizi yansıtmak ve içeriğinize biraz mizah katmak için harika bir fırsattır.

GUESS

Moda markası GUESS, TikTok’ta 70.000’den fazla takipçiye ulaşarak trendleri nasıl kullanacaklarını ve yüksek izlenme sayılarına nasıl ulaşacaklarını başarıyla gösterdi. Farklı moda trendlerini takip ederek izleyicileriyle bağlantı kurdular. Hatta 65 milyardan fazla kez görüntülenen bir hashtag’ten faydalanarak devasa Netflix dizisi Squid Game hakkında bile paylaşım yaptılar. Sonuç olarak ilgili TikTok trendlerini takip etmek videolarınızın fark edilmesine ve yeni TikTok takipçileri kazanmanıza yardımcı olacaktır.

TikTok Mücadelelerine Katılın

TikTok yarışmaları iki şekilde oluşturuluyor:

  • İşletmeleri etrafında heyecan yaratmaya çalışan markalar tarafından.
  • Fark edilmek isteyen popüler içerik üreticiler ve TikTok fenomenleri tarafından.

Uygulamanın “Keşfet” sayfasından meydan okumalara göz atabilirsiniz. Sadece “meydan okuma” ifadesini arayın ve o hashtag altında bulunan içeriklere ulaşın. Markanız için işe yarayan zorluklara bağlı kalın. Müşterileriniz akışlarında gezinirken videolarınızı görebilirsiniz.

WaterDrop

Squid Game temasına sadık kalarak aromalı su markası Waterdrop, #SquidGameChallenge’a katıldı. TikTok’ta ürettikleri içerikler her paylaşımda birkaç bin izlenme alırken Squid Game meydan okumasına katıldıklarında viral oldular. 160.000’den fazla beğeni ve 17 milyondan fazla görüntülenme alarak viral oldular. Aynı zamanda ürünlerini yaratıcı bir şekilde sergilediler.

Hashtag Ekleyin

Hashtag Ekleyin

İçeriğinizin ne hakkında olduğunu TikTok’a bildirmenin yollarından birisi de hashtag kullanmaktır. Uygulamada trend olan hashtag’leri bulmak kolaydır. Sadece “Keşfet” sekmesine gidin ve trend olan içerik türlerinin bir listesini göreceksiniz. Kaydırın ve içerik stiliniz ve mesajınızla uyumlu olan hashtag’leri seçin. Sonuç olarak içeriğiniz  hashtag’lere sahip videolarla ilgilenen kişilere gösterilecektir. Trend olan hashtag’lerin popülaritesini kullanarak müşterilerinizin “Sizin İçin” sayfanızda daha fazla görünebileceksiniz.

Biteable

Biteable bir video oluşturma uygulamasıdır. Sosyal medya ekibi 23.000’den fazla takipçiden oluşan güçlü bir topluluk oluşturmuştur. Evden çalışmanın zorlukları hakkında çok sayıda içerik üretmektedirler. İçerikleri geniş kitlelere ulaştırmak için de trend olan hashtag’leri kullanıyorlar. Ayrıca izleyicileriyle etkileşim kurmak için mizahtan da yararlanıyorlar. Bu yazının yazıldığı sırada son paylaşımdaki ilk üç hashtag’in görüntülenme sayıları şu şekildeydi:

  • #WFHCheck – 315 milyon görüntüleme
  • #WFHLife – 1643 milyon görüntüleme
  • #WFH – 26 milyar görüntüleme

Yukarıdaki hashtagleri kullanan videoların inanılmaz görüntülenmeler elde ettiğini görebilirsiniz. Hashtag stratejisi ile birlikte videolarınızı viral hale getirebilirsiniz.

Viral Şarkılar ve Sesler Kullanın

Gezegendeki hemen hemen her müzisyenin artık bir TikTok hesabı vardır. Hepsi de şarkılarının TikTok’ta viral olmasını sağlamaya çalışır. Videolarınızda hangi müziği kullanacağınızı bilmiyorsanız videonuza ses ekleme kısmına gidip orada bulduğunuz trend olan şarkılara göz atabilirsiniz. Ayrıca en çok duyduğunuz trend ses dosyalarını tespit etmek için akışınızdaki bazı videolara göz atabilirsiniz.

Uygulamada şarkıların dışında farklı yaratıcıların yaptığı sesleri de bulabilirsiniz. Örneğin şarkı karışımları çizgi film veya filmden alınıp uygulamaya yüklenen diyaloglar veya bir yaratıcının yaptığı ve insanların kendi videolarında kullanmaya başladığı komik bir söz. Ayrıca ses belirli bir trendle ilişkilendirilmişse onu videonun bir parçası haline getirebilir ve kendi yorumunuzu katabilirsiniz.

San Diego Hayvanat Bahçesi

San Diego Hayvanat Bahçesi’nin TikTok’ta iki milyondan fazla takipçisi vardır. Bu hesap TikTok’u kendi avantajlarına nasıl kullanacaklarını kesinlikle bilmektedir. Sevimli hayvan videolarını paylaşmanın yanı sıra bunları içeriklerine değer katan popüler TikTok sesleriyle de eşleştiriyorlar.

Kısa ve İlgi Çekici Tutun

TikTok, başlangıçta en fazla 15 saniyelik video yüklemelerine izin veren kısa biçimli bir video uygulaması olarak ortaya çıktı. Sınırı 3 dakikaya çıkardılar ama videoların çoğu hâlâ çok kısadır. İzleyicilerinizin videolarınızı sonuna kadar izlemesini sağlarsanız TikTok insanların videolarınızdan keyif aldığını anlayacaktır. TikTok bu içerikleri birden fazla kullanıcıya gösterir. Aynı zamanda içeriğin gelişimine katkıda bulunur.

Ryanair

Ryanair, TikTok’ta ünlü olan bir Avrupa havayoludur. Markanın 13 milyon takipçisi var ve kısa videolarının neredeyse hepsi TikTok’ta viral oluyor. Trend olan sesleri kullanmanın ve birkaç popüler hashtag eklemenin yanı sıra ürettikleri içerikler sadece birkaç saniye uzunluğundadır. Son paylaşımlarında 20 saniyeden uzun hiçbir içerik bulunmamaktadır.

Hedef Kitlenizle Etkileşim Kurun

Hedef Kitlenizle Etkileşim Kurun

TikTok kitlenizle ne kadar çok etkileşim kurarsanız o kadar çok kazanırsınız. Daha önce de söylediğimiz gibi TikTok kullanıcı etkileşimini kaliteli içeriğin bir işareti olarak görmektedir. Bu nedenle TikTok’ta canlı yayına geçip kitlenizle etkileşim kurmayı düşünebilirsiniz. İzleyicilerinizin sizi canlı izlemesini sağlayacak bazı fikirler şu şekildedir:

  • Sık sorulan sorulara yanıt videosu
  • Bana her şeyi sor (AMA)
  • Ürün eğitimleri
  • Röportajlar

İzleyicilerinizin sorularını canlı sohbet aracılığıyla yanıtlayabilirsiniz. Canlı yayında olduğunuz sürece videonuz “Sizin İçin” sayfasında gösterilecek ve kullanıcılar basit bir kaydırmayla katılabilecekler. Canlı yayınınızı izleyen ve yorum yapan kişiler büyük ihtimalle yakın gelecekte TikTok içeriklerinize de maruz kalacak kişiler olacaktır.

Zarif Mizah Kullanın

TikTok, özünde kısa biçimli eğlenceli içerikler için bir video platformudur. İnsanlar bu platformu gülmek öğrenmek ve rahatlamak için kullanır. Başlangıçta dudak senkronizasyonlu videoların hakim olduğu bir platform son zamanlarda her tarz içeriğe ev sahipliği yapmaktadır.

İçeriğiniz, pazarlama gündeminizi ön plana çıkarmakla ilgili olmamalıdır. Onun yerine insanların keyif alacağı içerikler üretmelisiniz. Sosyal medyada daha iyi erişim ve etkileşimin sırrı eğlenceli içerikler üretmektir. İçeriğinizde mizah kullanmaktan ve eğlenmekten korkmamalısınız. Eğlenceli olmak insanların videolarınızı beğenmesini yorum yapmasını ve paylaşmasını sağlamanın kesin bir yoludur.

Gymshark

Spor giyim ürünleri üreten Gymshark, TikTok’ta sıklıkla viral olan komik videoları sayesinde 35 milyon takipçiye ulaştı. Gymshark’ın içeriklerini takip ediyorsanız muhtemelen en azından bir tanesinin denediğini görmüşsünüzdür. Ayrıca ekip etkileşimi artırmak ve videolarının herkesin akışında viral hale gelmesine yardımcı olmak için memlerden yararlanıyor.

Belirli Hedef Kitlenize Yönelik İçerik Oluşturun

TikTok şu anda en popüler sosyal medya kanallarından biri ve  da her yaştan ve dünyanın farklı yerlerinden insanların uygulamayı günlük olarak kullandığı anlamına geliyor. Yani tercihlerine göre özelleştirilmiş içerikler oluşturarak uygulama içinde hedef kitlenizi bulmanız gerekir. Viral olmanın sonucunda gerçekten kazanabileceğiniz bir şey elde etmenin tek yoludur

Örneğin hedef kitleniz yemek içeriği ararken dans videoları çekmek size hiçbir değer kazandırmaz. Çünkü potansiyel müşterileriniz videolarla etkileşime girmek yerine onları atlayacaktır.

Hedef kitleniz için neyin işe yaradığını anlamak için şunları yapmanız gerekir:

  • Farklı içerik formatlarını deneyin.
  • En iyi paylaşım zamanlarına saygı gösterin.
  • Müşterilerinizin ilgisini çekecek niş ve alakalı hashtag’ler ekleyin.

Rakiplerinizi İzleyin

İçerik fikirleriniz tükendiğinde rakiplerinizin TikTok’ta viral olmak için neler yaptıklarına bakabilirsiniz. Amaç içeriklerini kopyalamak değil en iyi performans gösteren videolarını örnek olarak kullanmaktır (belki de ilham olarak kullanabileceğiniz viral bir videoları vardır). Deneyimleri aracılığıyla sektörünüz için en iyi hangi içeriğin işe yaradığını keşfedin ve nu daha da ileri götürmeye çalışın. Ayrıca videolarında kullandıkları seslere ve hashtag’e de dikkat etmelisiniz.

Tiktokta Viral Olmak Ne Demek?

Birisi “viral olmak” dediğinde sosyal medyada yapılan bir paylaşımın popülaritesinin hızla artması çok kısa bir süre içinde milyonlarca sosyal medya kullanıcısı tarafından görüntülenmesi anlamına çıkmaktadır. “Viral olmak” çoğu sosyal medya pazarlama uzmanı için kutsal kasedir. Tüm sosyal medya paylaşımlarında virallik elde etmek için bir dizi taktik ve strateji kullanırlar.

Sosyal Medya Gönderisinin Viral Olmasını Sağlayan Nedir?

Bir sosyal medya gönderisinin viral olmasını sağlamanın tek bir yolu yoktur. Viral bir gönderide pek çok değişken vardır ve kontrol edemeyeceğiniz birçok başka faktör de bulunur. Ancak bir sosyal medya gönderisinin viral olmasına katkı sağlayabilecek bazı ortak faktörler şunlardır:

  1. Duygusal içerik oluşturun.
  2. Trend olan konuları anahtar kelimeleri ve hashtag’leri kullanın.
  3. Popüler ses kullanın.
  4. Nişinizi geliştirin.
  5. Sizin için neyin işe yaradığını bilin.
  6. İçeriğinizin paylaşılmasını kolaylaştırın.
  7. Bir etkileyiciyle ortaklık kurun.

Yukarıdaki özellikleri göz önünde bulundurarak sosyal medya gönderilerinizin viral olmasını sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda içeriklerinizi daha kaliteli hale getirerek etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz.

Tiktokta Viral Olmak İçin İpuçları

Tiktokta Viral Olmak İçin İpuçları

Zanaatkarlardan makyaj sanatçılarına, ev aşçılarından evcil hayvan sahiplerine kadar birçok farklı alandan insanlar hedef kitlelerine ulaşmak için TikTok’a katılmaktadır. Platform dünyanın dört bir yanından daha fazla insanın viral başarıya ulaşmasına olanak tanır. Ancak TikTok’un artan popülaritesi rekabetin hızla arttığı bir ortam yarattı.  Bu durum içerik üreticilerinin ve markaların diğerlerinden sıyrılabilmesi için gerçekten benzersiz olmalarını gerektirmektedir. Trend videolar oluşturmak sadece popüler olanı takip etmekle değil aynı zamanda yaratıcılığı ve özgünlüğü öne çıkararak kitlelerle bağ kurmakla mümkün olur.

Video Uzunluğunuzu Sınırlayın

Günümüzde dijital tüketicilerin dikkat süreleri oldukça kısıtlıdır ortalama sadece sekiz saniye. TikTok  eğilimi başarıyla avantaja dönüştürerek videoların ortalama izlenme süresi 15 saniye civarına ulaşmıştır.  nedenle TikTok’ta ne kadar kısa ve öz içerikler üretirseniz o kadar etkili olur. Başlangıçta  zorlayıcı olabilir ancak içerik üretirken mesajınızı birkaç saniye içinde iletmek daha fazla etkileşim ve görünürlük elde etmenizi sağlayacaktır.

İçeriği Diğer Sosyal Medya Platformlarında Tanıtın

TikTok’un yük popülaritesi kısa video trendini tüm sosyal medya platformlarına yaydı. Facebook, Instagram ve YouTube gibi diğer platformlar da kısa video içeriklerini teşvik ediyor. TikTok videolarınızı diğer sosyal medya kanallarında çapraz tanıtarak erişiminizi artırabilir farklı kitlelere ulaşabilir. İçeriklerinizin daha geniş bir izleyici kitlesine ulaşmasını sağlamak için etkili bir strateji olabilir.

Düzenli Paylaşım Yapın

TikTok’ta viral olmayı hedefliyorsanız sık sık gönderi paylaşmak önemlidir. Başarılı içerik üreticileri kaliteli video içeriği oluşturmak ve paylaşmak için TikTok’u düzenli olarak kullanır. Bunun nedeni TikTok algoritmasının siteye trafik getirebilecek içerik üreticilerini ön plana çıkarmasıdır. Ancak her saat yeni içerik paylaşmak zorunda değilsiniz. Bunun yerine kullanıcıların içeriğinizi bulabilmesi ve yeni videolarınızı düzenli olarak kontrol edebilmesi için bir paylaşım programı oluşturmak faydalı olacaktır. İçeriklerinizin düzenli olarak görünmesini sağlar.

En Son Trendleri Takip Edin

TikTok, büyük ölçüde trend odaklı bir platformdur. Bu yüzden trendleri takip etmek son derece önemlidir. TikTok algoritmasının işleyişi kullanıcıların trendlerden yararlanmasını ve  trendleri takip etmelerini kolaylaştırır.

Nişinizdeki trend videolarını görmek için TikTok’un keşfet sayfasına göz atmalısınız.  Sayfada trend olan müzikler şarkılar sesler veya yemek pişirme videoları gibi içerikler sunabilir. Keşfet sayfası, yeni trendleri fark etmenizi ve içeriğinizde kullanmanızı sağlayacaktır.

Alakalı Hashtagler Kullanın

Hashtag’ler videoların sıralamalarını iyileştirmeye yardımcı olur. Bu nedenle genel hashtag’lerden kaçınmak ve videonuzun görünürlüğünü artırabilecek ilgili hashtag’leri kullanmak önemlidir. TikTok’ta viral olmayı hedefliyorsanız detaylı bir hashtag analizi yapmak öncelikli olmalıdır.

Etkileşimi Teşvik Edin

TikTok diğer tüm sosyal medya platformları gibi yalnızca içerik oluşturmak için değil aynı zamanda etkileşim kurmak için de birçok fırsat sunar. Özellikle takipçi kazanmayı hedeflerken çok önemlidir. Videolarınızda aldığınız yorumlara yanıt vermek izleyicilerinizle bağ kurmanıza yardımcı olur. Ayrıca etkileşimi artırmak için kullanıcıların bir yanıt videosu oluşturmasına olanak tanıyacak şekilde “Düet” özelliğiyle çağrılar ekleyebilirsiniz.

Diğer İçerik Üreticileri ile İşbirliği Yapın

Diğer İçerik Üreticileri ile İşbirliği Yapın

Hedef kitlenize ulaşmanın ve takipçi tabanınızı genişletmenin basit ama etkili bir yolu popüler hesaplarla işbirliği yapmaktır. Aynı nişte yer alan influencer’ların paylaştığı videoları beğenerek ve yorum yaparak etkileşime başlayabilirsiniz. Popüler hesaplarla iletişim kurarak profilinizi güçlendirebilecek ortak içerik üretme fırsatlarını keşfedebilirsiniz.

Düet Özelliğinden Yararlanın

Düet özelliği, diğer kullanıcıların içeriklerine yanıt olarak videolar oluşturmanıza olanak tanır.  “Yan yana video” özelliği yalnızca TikTok’a özgüdür. Bir içerik üreticisi olarak özelliği etkinleştirerek kullanıcıları videolarınıza yanıt vermeye teşvik edebilirsiniz.

Hikaye Anlatımına Odaklanın

Harika videolar oluşturmak için gerekli tüm araçlara sahip olabilirsiniz ancak içeriğinizin zayıf hikaye anlatımı nedeniyle popüler olmaması mümkündür. İlgi çekici bir hikayeniz olduğu sürece kullanıcılar videolarınıza tekrar geri gelecektir. Hikayenizi farklı bölümlere veya videolara ayırarak daha etkili hale getirebilirsiniz. Örneğin zor yoga pozlarını göstermek istiyorsanız izleyicilerinizin ilgisini çekmek için her biri yeni bir pozu yakalayan birkaç video oluşturabilirsiniz.

Etkileyici CTA’lar Ekleyin

Tek bir video ile viral olmayı hedeflemiyorsanız TikTok kullanıcılarının hesabınıza geri gelmesini sağlamanız önemlidir. Bundan dolayı izleyicilerin heyecanını artıracak ve bir sonraki videonuzu aramalarını teşvik edecek güçlü CTA’lar (Call to Action – Eylem Çağrısı) eklemeniz gerekmektedir. Örneğin “Günlük ipuçları için beni takip et” gibi basit bir çağrı bile izleyicilerin ilgisini çekmede oldukça etkili olabilir.

İçerik Yayınlamak İçin Doğru Zamanı lun

İçeriği doğru zamanda yayınlamak videonuzun dikkat çekmesini sağlamanın önemli bir yoludur. Doğru içerik paylaşım zamanı hedef kitlenize ve onların TikTok’ta en aktif oldukları zaman dilimlerine bağlıdır. Örneğin daha yük kitlenizin günlük bir işi varsa ve işten sonra TikTok kullanıyorsa videolarınızı akşam saatlerinde yayınlamak size avantaj sağlayabilir.

Kendi Sesinizi Kullanın

Kendi sesinizi kullanmak takipçilerinizle daha yakın bir bağ kurmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca TikTok algoritmalarına da katkıda bulunur. Çünkü algoritmalar sesleri ve kelimeleri algılar. Bu durum videolarınızın sıralamasını artırabilir.

Tiktokta Viral Video Fikirleri

Tiktokta Viral Video Fikirleri

Sosyal Medya Challengeları

Challenge kelimesi Türkçe’de “meydan okumak” anlamına gelir. Sosyal medya platformlarında yayınlanan challenge içerikleri başlangıçta bir kullanıcının bir aktiviteyi yapıp başkasına aynı aktiviteyi yapması için meydan okumasıyla başlamıştır. Sosyal medyada meydan okuma kültürü halen devam etse de artık videolar birisine meydan okuma amacı gütmeden de yapılabiliyor.

İyi challenge videoları çekebilmek için gündemden haberdar olmak ve hangi challenge’ların popüler olduğunu takip etmek oldukça önemlidir. Eğer popüler bir challenge bulursanız ve başarılı bir şekilde uygularsanız viral olma şansı elde edebilirsiniz. Viral pazarlama hızlı bir şekilde büyümek için en etkili yöntemlerden biridir.

Dans Videoları

TikTok’un ilk zamanlarından itibaren dikkat çeken dans videoları hâlâ popülerliğini korumaktadır. Özellikle trend olan sesler ve efektlerle yapılan dans videoları izlenme sayılarınızı artırmak için etkili bir yöntem olabilir. Dans videoları TikTok’un dinamik yapısına uygun olarak hızla viral olma potansiyeline sahip içeriklerdir.

Dublaj Videoları

Popüler seslere dublaj yaparak çekilen videolar TikTok’un klasikleşmiş içerik türlerinden birisidir. Özellikle dönemsel olarak gündeme gelen ve trend olan sesleri kullanarak içerikler oluşturmak görüntülenme sayılarınızı artırabilir ve takipçi kazanmanızı sağlayabilirsiniz.

Soru – Cevap İçerikleri

Eğer hali hazırda aktif bir takipçi kitleniz varsa işinize en çok yarayacak TikTok içerik fikirleri arasında soru ve cevap içerikleri yer alır. Bu içeriklerde soruları önceden toplayıp bir video serisinde hepsine cevap verebilirsiniz. Alternatif olarak canlı yayın açarak izleyicilerden gelen soruları anında cevaplayabilirsiniz. Soru – cevap içerikleri takipçilerinizle etkileşimi artırmanın harika bir yolu olabilir.

Influencer İş Birlikleri

Eğer TikTok’u ürünlerinizi pazarlamak ve markanızı tanıtmak için kullanmayı düşünüyorsanız benzer hedef kitlelere sahip influencer’larla iş birliği yaparak içerik üretebilirsiniz. Bu tarz içeriklerde influencerlarla birlikte video çekebilirsiniz. Aynı zamanda markanızı tanıtan içerikler üretmelerini isteyebilir veya sponsorlu canlı yayınlar düzenleyebilirsiniz. Influencer iş birliği markanızın görünürlüğünü artırabilir ve daha geniş bir kitleye ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Bilgi İçerikleri

Hedef kitleniz ile bilgi içerikleri paylaşmak sosyal medya üzerinden takipçi ve etkileşim kazanmak için oldukça etkili bir yöntemdir. İnsanlar kendilerine değer katan ve ilgilendikleri konularda bilgi edinmelerini sağlayan içerikleri her zaman takdir ederler. Özellikle düzenli olarak bilgi içeriği paylaşırsanız  konulara ilgi duyan kullanıcılar sizi takip etmeye başlayacaklardır. Böylece kitlenizle daha güçlü bir bağ kurabilir ve markanızın otoritesini artırabilirsiniz.

Kısa Rehberler

Bilgi içeriklerinden farklı olarak kısa rehberler belirli bir konu ile ilgili hap bilgiler vermek yerine bir eylemin baştan sona nasıl yapılacağını anlatır. Kısacası kısa rehber şeklindeki TikTok videoları bilgi içeriklerinin bir üst adımı olarak kabul edilebilir.

Ürün Tanıtımları

Ürün tanıtım videoları herhangi bir ürünün özelliklerini sergileyen ve tanıtan içeriklerdir. Eğer bir e-ticaret işletmeniz varsa ve TikTok hesabınızı pazarlama amacıyla kullanıyorsanız bu videolar sayesinde müşteri kazanabilirsiniz.

Kıyaslama Videoları

Kıyaslama içerikleri aynı amaç için üretilen iki ürünün fiyat performans ve özelliklerini birbirleriyle karşılaştıran videolardır. TikTok’ta hedef kitlenizin ilgisini çekecek iki ürünü kıyaslayan kısa içerikler üreterek etkileşim sağlayabilirsiniz.

İnceleme Videoları

İnceleme videoları belirli bir ürünü, filmi, yemeği, videoyu veya başka bir öğeyi detaylı bir şekilde ele alan içeriklerdir. Bu tarz videolar ürün tanıtım içeriklerine göre daha derindir ve içerik üreticisinin kişisel yorumlarına yer verilir.

Komik Skeçler

Kısa eğlenceli ve komik skeçler internetin en sevilen içerik türlerinden biridir. TikTok’ta da böyle içerikler büyük ilgi görmektedir. Komik, enerjik ve kısa skeçler oluşturarak TikTok hesabınızda paylaşabilirsiniz.

Günlük Hayat Videoları

Günlük hayatınızı veya bir gününüzde yaptığınız her şeyi hızlıca özetleyen kısa videolar TikTok’ta oldukça popülerdir. Eğer sıra dışı bir yaşam tarzına sahipseniz günlük video içerik türünü mutlaka denemelisiniz.

Canlı Yayınlar

TikTok’un canlı yayın özelliği kullanıcılar tarafından en çok tercih edilen özelliklerden birisidir. Bunun nedeni izleyicilerin düzenlenmemiş ve gerçek zamanlı içerikleri izlerken içerik üreticisiyle doğrudan iletişim kurabilmeleridir. Canlı yayın yapmak içerik üreticileri için de oldukça kârlı olabilir çünkü yayın sırasında izleyicilerden “TikTok Hediyeleri” adı verilen sistem aracılığıyla bahşiş ve bağış almak mümkündür.

Makyaj Videoları

Makyaj videoları TikTok’ta en çok ilgi gören içerikler arasındadır. Özellikle kozmetik ürünleri satıyorsanız veya kişisel olarak makyaj ile ilgileniyorsanız bilgi ve tavsiye içeren makyaj videoları üretmek içeriklerinizi öne çıkarabilir.

Tepki Videoları

Tepki videoları sosyal medyada en çok sevilen içerik türlerinden biridir. Videolar genellikle başka bir video gönderi veya içeriğe bir içerik üreticisinin verdiği tepkileri gösterir. TikTok’un “Stitch” özelliği videoları oluşturmak için mükemmel bir araçtır.

Tuğba Uysal

Tuğba Uysal, teknoloji ve sosyal medya dünyasının nabzını tutan, bu konular üzerine tutkulu ve bilgi dolu içerikler sunar. 2019 yılından bu yana, teknolojiyi mercek altına alarak, en yeni gelişmeler, incelemeler, ipuçları ve stratejiler üzerine detaylı yazılar yazmaktadır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu